helgen

Helgen har mest besått av arbete. Si å så sär 26 timmar. Det är rätt mycke på en helg va? 13 timmars pass är det. Börjar 07.00 lördag morgon - 20.00 till lördag kväll, ledig 13 timmar börjar igen 09.00 söndag morgon till 22.00 söndag kväll. Men efter det är jag ledig till fredag 1800 då går jag på natt skift, börjar då 18.00 fredag kväll - 07.00 lördag morgon. Går hem och sover  börjar jobba i gen 20.00 lördag kväll - 09.00 söndag morgon. Sen är man ledig ända till fredag kk 12.00.Rätt så gott, Men det är tuffa pass. Dagen är helt ok för man är ju ändå vaken på dagen som vanligt och vi har det kul vi som jobbar tillsammans. Mycke fika och tjat. I går köpte vi mat på East end i huskvarna mums. Tände ljus och hade det mysigt. Nått gott måste man få äta när det är helg och jobbar så många timmar.
Jobbigare är det när man jobbar natt. Då är det så svårt at sova ordentligt. Så jobbigt  är det....Men man är ju ledig sen så det är värt det =)

I dag fyller Angelica år Grattis. Vi ska väl åka dit i v å fira henne lite.

I tordags så va mamma hemma från jobbet för hon va "sjuk". Så då passade vi på att åka till henne och ha en tjej dag. Det va jag mamma, Elin och Susse. Vi köpte pizza och kollade på Sex and City filmen. Elin va inte så road.  På kvällen va han som ska fixa våra badrum här. Så nu är det klart för kakling =). Stackas honom  han har Elin tjatande hos sig hela tiden. Farbron titta här kolla här. Lyssna nu titta på mig hela tiden. Nä han kommer och ska kakla så får jagnog åka i väg me henne så hon inte stör honom.....

När vi skulle åka i väg i fredags å handla så skulle jag ta på henne sina skor. Då sa hon , mamma har du köpt de här skorna på tradera?? Snacka om miljöskadad =p... Hon är rolig hon.

I dag är det bara slappa dag. Det är ju storm och ösregn ute. Urch. Elin sov ända till kl 10.00 i dag =). Så skönt. Så hör man hur det smattrar mot rutan, det är skönt det å veta att man är ledig hela veckan me. Bästa känslan på måndagen när man jobbar hela helgen....
 
I går va det farsdag me men jag jobbade. Men jag va nere me present på fredag eftermidda hos pappa. Jonas fick av mig och Elin en kopp me Värdens bästa pappa och trisslottor som han inte vann på =(.

ÅÅÅ jag blir så irreterad.. Jag va på Eko hallen i fredags för att köpa present till jonas. Då kollade jag på jul gardiner. Då hittar jag de gardierna som jag har budat på Tradera. Jag had lagt ett bud på 250 kr för jag tyckte verkligen de va jätte fina trodde att de va jätte dyra ute i butik för alla de gardinerna låg på över 200 kr. På Eko hallen kostade de 79 kr..Grrrrrr
jag vann ju självklart. Vinnande budet blev 220 kr + frakt blev 252 kr. Jag va ju så smart me och köpe de på ekohallen me för jag visste ju inte i fall jag skulle vinna på tradera. Tänkte nästan strunta i att betala för dem.... Men jag vill inte ha negativt omdöme =(. Så jag fick snällt betala 3 dubbelt så mycke för dem + de jag köpte på ekohallen. Men har redan lagt ut dem på tradera plus de andra julgardinerna som jag köpte på Ullared. Hoppas jag går på + där i alla fall.
Men det känns inte kul att betala såmycke för något som va så billigt ute i butik. Så nu ska jag skaffa ett konto till på tradera som jag kan ha och buda över me i fall det inte är något man inte vill ha sen. Så behöver man inte bry sig om man får negativt omdöme..............

Jonas ska träna och åka till ikea i dag. Det va inte äns jag som sa till honom att åka dit. han sa det  själv =). Han ville visst ha någon glasskiva till vårat nya skrivbord. Så snyggt.

Ne nu ska jag ge elin lite mat.

Ha en mysig kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0