En ledig stund

I går sen på eftermiddan va Elins farmor och farfar här och hälsade på lite. De hade inte träffat Elin på 2-3 dagar el nått =).  Ne de va här för att kolla på våra nya badrum me. Nu är det bara fogning kvar på golvet i det stora badrumet =D.
Igentligen så skulle Vickie komma hit på en fika men Elin va inte rikgit pigg dagen innan på kvällen så jag tyckte vi skulle ta det en annan dag. Och det va ok för henne.

Jonas skulle på nått möte me jobbet så han kom inte hem förrens halv 9 el nått. Så Susse och hennes Tias va här och höll oss sällskap =). Köpte pizza me. Mums,
Kakel mannen va här me och fogade lilla badrummet så det är klart. Elin stöde honom hela tiden...stackan.

I dag så skulle E till dagis. Ne jag vill vara hemma hos mamma lät det då. Eller jag vill oxå följa me och handla...Hm hur visste hon att jag skulle göra det....Hon hör allt. Fick säga att jag skulle jobba.
Men herregud va halt det va när jag åkte i väg. Och givetvis så glömde jag Elins väska me massäck. Kom på det i tenhult. Fick snällt vända i halkan och åka tillbaka igen och hämta den. Ne men sjävklat då när man kommer till dagis så skulle de inte på utflykt....grrr åkte jag tillbka i onödan i blixthalkan. Riskerade våra liv för den där väskan...jaja men det gick ju bra i alla fall =)

Sen bar det i väg till ekohallen. Köpte nya julgadiner igen då. Får sälja de andra på tradera. Köpte dem för 79 kr och på tradera får man ge för precis lika dana 250 + frak. Hm folk har nog inte upptäckt att de finns i butiker me...Men de kanske inte finns i hela Sverige va vet jag....men jag fyndade i alla fall =).. Blev en kassa apparat me pengar och lite saker till och lera med redkap till. Det blir julklapp till Elin..Hoppas det duger. Har köpt massa innan me. Så nu blir det nog inte mycke mer jag köper till henne i alla fall. Vi är en stor familj och alla köper till henne. Så hon får nog så det räcker och blir över...
På Vero Moda köpte jag ett par smala svarta strech byckor. Hade ett par innan men de har blivit urvättade tycker jag. Blev en lång svart polotröja me (som jag har i lila & beige i med) så fin. Jag är ju sån att om jag hittar nått jag tycker om så köper jag samma i flera färger...
Sen åkte jag faktist ner till stan. Gick in på Once. Hittade en lång stjorta i lila, svart och grått såååå fin. Kunde inte låta bli att köpa den =)...Visar på bild sen. Sen blev det nog inte mycke mer.
Så skönt att gå själv i bland,, Angelica skulle ju igentligen med men hennes dotter Nathalie va inte pigg så hon fick stanna hemma me henne stället.
Åkte sen hem till svärmor för att vänta på att hämta Elin.
Åkte ner för att handla för jag hade lovat lillan att vi skulle baka vanlijbullar. Elin snattar ett halsband, grrrrr men ägaren för affären sa att hon fick den.. Visst jätte snällt  men.... hur ska man lära barnen att de inte får ta godis utan att betala eller att de inte ska äta godis mitt i veckorna när det är så??? eller har jag fel? Jag sa att hon inte fick ta godis. Men då kommer han och ger för att vara snäll och kanske få tyst på hennes gnäll..hm, vem är det som bestämmer igentligen??

Kom hem packar upp varorna, hade missat och köpa gäst =(. Blev inga bullar bakade i dag. Hon blev jätte besviken. Men vi har inte gång avstånd till en affär så vi får ta det i helgen i stället. I morgon jobbar jag =(. Hoppas Tessan kommer hon har varit lite sjuk. Problem me luftvägarna, Astma. Urch jobbigt. krya på dig vännen. På måndag är Angelica tillbaka =D.

Nu ska jag fixa lite här hemma.

Ha en mysig kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0