orolig

Min mamma har ålders diabetes och hon sköter sig inte alls, fast enligt henne är hon jätte duktig.
Varje gång man kommer till henne så står det godis å chips framme på bordet. Dricker mycke cola äter mycke pizza å hambugare. Hon har nog ett midje mått på 120 cm el mer jag vet inte. Hon är inte tjock mer än på magen å ansiktet. Urch jag blir så orolig.Hennes pappa dog vid 50 års ålder av hjärtinfakt. Hon är nu 49 år och har diabetes och ett för stort midjemått. Jag brukar kolla på Du är va du äter. Där säger de alltid att det är farligt att ha lite mage till och med i fall man väger normal el har ett normal bmi. Urch jag blir så orolig. Hon ringde innan å frågade hur det va me mig nu när jag är sjuk. Är inte frisk än =(..Men då frågade jag hur det är me henne. Då sa hon att hon haft jätte ont i magen. Hon kände inte i gen det värken som hon hade. Då tänkte jag genast på att det kunde vara hjärtat , för vi kvinnor kan ju få andra symtomer vid hjärtinfakt. Typ ont i magen å sånt. Då sa jag till henne att det kanske kunde vara det. Hon sa bara att det kunde det ju inte vara...Då sa jag att hon måste tänka på att du måste gå ner i vikt för att det är farligt, att äta lite nyttigt å så. Men vi äter nyttigt sa hon då...Igår åt vi falukorv å mackaroner, hm jätte nyttigt mamma sa jag. I förr går åt vi Schnitzel, potatis å sås, hm oxå jätte nyttigt mamma sa jag. Men vi äter bara vanlig husmanskost sa hon då. Den är ju inte jätte nyttig el har jag fel,Ingår pizza å hamburgare på husmanskosten? För nått år sen innan hon tträffade Olof så gick hon faktist ner 5 kg när hon åt efter GI metoden. Men sen hon träffade Olof har kilona bara ökat. Vi har ju sagt till mamma när Olof är med för han är ett rikigt godis monster å han är på gränsen att oxå få ålderdiabetes. Men när vi säger nått så skrattar han bara. Hm vill inte han att min mamma ska bli gammal el???? Blir så arg på honom då. För hon har blivit värre sen hon träffade honom.... Va ska man göra???
Jag vill ha kvar min mamma länge till, hon är ju faktist inte så gammal.

Nån som har nått råd att ge??

ha en bra tisdag..

kramis


Kommentarer
Postat av: Susse

Vill behålla våran mamma länge <3

2008-12-02 @ 15:01:49
URL: http://lillasysterandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0