Nu är julen över...

Julen har varit såååå mysig...Elin har verkligen fått MASSOR av paket. Fick rensa ur hela hennes rum för att få plats me de nya sakerna. Å det är inga småsaker hon har fått heller....
En spisme all tillbehör till det, en supermarket bänk så vi kan leka äffär. En hel vagn me varor till det å kassa apparat,bilbana(från Jonas så klart), en liten studsmatta(måste ju ha en inne å en ute =p ), kläder, lera, målarblock, pennor, bäddsett 2 st Hello Kitty o Nalle Phu, djurspel, pussel, nattlinne, klossar, badhood, 3 dockor (har nog 7 st nu el nått), kaffebryggare,pärlor, pärlbrickor, pärlsett som man kan göra halsband med, filmer, böcker mm mm kommer inte i håg allt. Det va helt kaos när hon öppnade paketen. Hon brydde sin inte äns va det va i paketen för det va såååå mycke, Allt va inte från oss då utan från hela våra familjer. Hon fick för mycke saker det är bara så. Hade räckt me hälften eller ännu mindre. Men vi är tacksamma för allt. Tack så mycke för allt =)
Men vi är väl dömda att leka på hennes rum nu =). Leka äffär å bygga me klossar allt va det nu är....jaja men det hör väl till =)....

Jonas köpte massa till mig som vanligt, Paris hilton parfymen, bodylotion o Showegel luktar sååååå gott, en träningsmaskin som man rör armar å ben på, en pilatesboll (hm Jonas vill nog att jag ska träna hihi), en volym tång OBH Nordica Björn Axen, en tröja å lite annat. Så snällt så =).
Fast jag hade köpte en hel del till honom me.....

Mys va det hos mamma på julafton i alla fall. Trots att vi fick lappa i hop vår egen tomte. Hade ju givetvis glömt bort att fixa tomtemask å luva...smart av oss eller hur.
Olof vi äran att sätta på sig vår hemgjorda tomteskägg av bomul och nån mössa som Susse gjort i syslöjden  för massa herrrans årsen =D. Tror aldrig att jag skrattat så mycke åt en tomte. Men Elin märkte inget fast inte hade något rött på sig överhuvudtaget. Mössan och kläderna va vita. Han hade glömt sina glasögon me så han kunde inte läsa på paketen heller. Kul hade vi i alla fall. Å mitt i allt så tappade han halva skägget......Men Elin såg nog inte det.

Annandag jul va vi hos Jonas föräldrar. Hon hade gjort Kalkon, jätte gott att slippa julmaten.
Där fick vi lila handdukar å badlakan å svarta handdukar. Har ju vitt o svart på den stora toaletten så då ville jag få in lite färg. Så jag har köpt en mörk lila matta,  Å på den lilla toan blir det svarta handdukar. Är ju svart golv där inne.

Juldagen va vi hos min pappa å Inga -Lill. Hon hade inte heller nån julmat. Va nån gryta å potatis.
Madde å Per va där me. Gick faktist bra att träffa henne. Vi lossades som inget hade hänt typ....Skönt.
Efter det åkte hela syskonskaran till mamma för mormor va där. Träffar ju henne så sällan. Alltid kul att träffa henne. Hon är så rolig. Skönt att hon är så pigg fast hon är 75 år. Håller i gång gämt....Av henne fick Elin en krypande docka som gråter pratar å håller på, så nu har vi en mini bebis som kryper omkring här å skriker å pratar, vi får ju inte stänga av den heller för sin mamma(Elin)....Jättesöt är den i allfall...

I går va vi me Victor jag, Elin, mamma, Susse. Skulle fixa lite i hans lägenhet. Han har bott i sin lägenhet i 3 år utan att fixa gardiner så då får systrarna å mamma rycka in.... Först va vi på EKO hallen. Hittade gardiner där å lite blommor. Jag hittade min servis som jag ville ha i julklapp av Madde så den köpte jag för jag hade fårr pengar till den. Blev sååå nöjd.
Elin va så söt inne i affären, hon sa till oss att hon hade me sig massa pengar. Jaha tänkte jag, fantsin flödar nu i gen. Å sen när jag skulle betala så kommer hon me sina lossaspengar till kassan  å ska betala. Sötisen. Hon belv lite besviken att hon inte fick betala me dem.....
Hon va jätte snäll hela tiden. Skönt för jag är så rädd att tappa bort henne å hon är nog rädd att försvinna me för hon höll sig till oss "nästan" hela tiden..
Sen hem till Victor. Köpte lite mat å åt sen i full fart att damma, stryka, borra å sätta upp gardiner. Blev jätte snyggt verkligen. Hoppas han blev nöjd. Men det verkade det som i alla fall. Köpte lite ljuslyktor så vi tände massa ljus så det blev så mysigt.

I dag har jag varit på a6 en sväng å fixat present till Jonas som fyller på tisdag. Blir nog en lugn kväll. Ska in till doktorn me Elin i morgon. Hon har fått nageltrång stackan. Kommer massa var å är jätte svullet. Men inte klagar hon. Hon är alltid sån, visar inte när hon har ont. Fattar inte varför...Hm lik sin pappa kanske...

Ne nu ska jag fixa ording lite mat.

Ha en mysig söndag

Kramis

Tack för alla paket Elin fått av er =)

"Lite" bilder från vår jul

 snyggo tomte

 maddes mage

  

  kollar efter tomten  

rädd för tomten Tomte Jonas

pappa Victor 

 mormorsötis Allt ska vara Hollo Kitty
   Victors lägenhet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0