Min duktiga lilla tjej

Nästa v är det ju lucia. Då ska Elin vara tärna =). Förra året va hon så liten så då ville inte hon vara me. Så vi fick titta på med Elin i famnen. Men i år så är det övning som pågår här hemma å på dagis. Hon sitter här med mig vid datorn å sjunger tipp tapp och liten tomte tittar ut. V i har laddat ner massa julsånger som barn sjunger. Så hon sitter här å gör rörelserna å sjunger me, hon är jätte duktig . Man börjar nästan gråta när man tittar på henne. Hon är så liten men kan ändå så mycke. Det är så sött. Så det kommer bli jätte spännande nästa v när luciatåget är.

Är fortfarande sjuk =(. Men det känns att man börjar bli bättre i alla fall. Men jag är hemma idag och i morgon oxå. Pratade me jobbet innan. Men jag kommer jobba i helgen i alla fall =). Blir skönt att komma hem i från kan jag säga. Blir rätt trött på att vara hemma när man är sjuk å inte kan gå utanför dörren.

I dag ska jag göra "pussa soppa" den är jätte god och lätt att göra.
3 grov rivna morötter, 2 lökar, 1 paprika , 1 liter vatten, 2 buljongtärningar, 3 msk tomatpure, salt, peppar, 500 g köttfärs, en burk creamfrech.
Steker köttfärsen salta peppra (jag tar 2 pressade vitlökar i med och lite sambal oelek i med). Koka upp  vatttnet med buljongen, lägger i grönsakerna och tomatpuren låt koka 5 min el nått. Lägg i köttfärsen och creamfrechen koka några min sen är den klar. Sååååå god å så lätt och smidig att göra. Gott när man är lite sjuk med...
Nu ska jag kolla på Hem till gården..haha man börjar följa allt när man är hemma. Elin blir skit sur. Detta är inte kul mamma säger hon. hihi jag måste ju få titta på nått me i bland...Den serien är verkligen inte bra men jag har börjat följa det så nu måste jag se det...urch hemskt.

ha en bra onsdag

kramis

Kommentarer
Postat av: Annika

a, förstod nästan att du bodde i jönköping du me, såg att du kände lotta.jätte söt dotter du har förressten! kram kram

2008-12-03 @ 18:17:51
URL: http://mybeautifulworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0