julmarknad/sjuka

I går åkte vi in till julmarknaden. Jätte mysigt. Elin va jätte duktig å snäll. Satt i vagnen nästan hela tiden. Om hon gick gämte så höll hon våra händer så hon inte försvann. Men hon vågade inte prata me tomten. Köpte lite godis. Elin fick en SVAMBOM FYRKANT balong. Helt lycklig är hon över den. Den är med henne överallt nu här hemma. Kul för henne.
Blev pizza från Evergreen i går, mums.
Sen somnade jag i soffan. Har blivit såååå förskyld. Ont i halsen, öronen, huvudet , näsan och öm i hela kroppen. Blev att jag va hemma från jobbet i dag tyvärr.
Tio i 7 imorse höde jag Elin ropa på mig det kanackar på rutan mamma, jag sov sååå tungt (sovit dåligt nu när man är så förskyld). Jag va helt borta men jag hörde oxå nån knackning. Så jag rusade upp fick då stört näsblod. Det bara forsade blod. Fick skynda mig att torka bort det å försöka få på mig kläder. Men den som nu knackade på hade redan åkt då. Hörde att en bil åkte i väg me. Men undra vem det va?? hm, kanske nån elektriker el nått.
Vi ska bara ta det lungt här i dag. Orkar inget =(. Å Elin bara hittar på bus nu när jag inte orkar hålla på me henne hela tiden, så jobbigt. Urch, tänk när man va sjuk å va barnfri vilken skillnad det va. Kunde bara ligga i sägnen så länge man ville å kolla på vilka pogram man ville på tv. Så är det ju inte nu dirket. Gå upp tidigt, nån som kör me en hela tiden, å sen blir det bara tråkigt barnpogram på tv hela tiden, annars blir hon skit sur. Jaja det är väl så när man är mamma.
Men lite jobbigt faktist när man inte mår bra å inte kan/får ta det lugnt.

Ha en bara måndag....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0