jobb/handlat/bakat

 I fredags lämnade jag lillan hos mamma vid 2 tiden. Åkte hem sen så vi va hemma vid 7 ialla fall. Hade lite myskväll för oss själva =). Lagade lite god mat å somande tidigt i soffan, jag skulle ju upp vid 6 dagen efter. Men det är alltid lite skönt att vara själva i bland även fast man saknar lillan.

Jobbade både lördag o söndag. Gick jätte bra =). Man känner sig alltid lika nöjd när man avklarat en hel 26 timmars helg. I går så köpte vi mat på Palaz atena (tror jag det heter), jätte gott el den lilla smak jag kände. Är fortfarande rätt förskyld så jag har inte riktigt fått tillbaka smaken än =(..I dag har jag haft jätte ont i bihålerna å huvudet , det har bara pulserat liksom. Men nu känns det faktist bättre. Duktig på att snyta mig å ta nezeril och tagit alverdon. Så nu är jag bättre, tur att det finns medicin =).

I dag ringde Susse till mig vid 10 tiden. Hennes bil hade inte startat i dag så hon kunde inte komma hem. Så jag sa att jag kunde komma å hämta henne så kunde jag handla på Maxi. Så Elin lämnade jag av hos Farmor o Farfar lite innan 12. Hämtade upp Susse lite efter 12. Storhandlade massa så jag ska slippa småhandla hela tiden i tenhult.  Sen skulle vi baka Lussekatter me så jag handlade till det.
Hm saffranen kostade 18 kr st å jag köpte 4 st paket...inte billigt. Så kollar man i reklambladet från ICA i tenhult när man kommer hem, 2 pakt saffran för 20 kr,,,,,,grrrrr det lönar sin inte alltid att åka till en stormarknad å handla.
Men det va mysigt att baka här, susses Tias va me å hjälpte till. Elin va jätte glad för att de va här. Jag fixade lite mat med för Tias hade inte ätit nått på hela dagen den lilla slarven =p.
Elins s,å lussekatter såg ut som små bollar i bland, men även hon lyckades att göra fina =). Min lilla tjej kan själv säger hon. hihi rolig hon är. Fast igentligen hade hon nog velat diska i stället för det brukar sluta med att hon gör det i stället för att hjälpa till med bakningen om man inte sätter stopp för det...
Jonas har fortfarande inte  kommit hem å kl är över 7. De har mycke å göra på jobbet så han kommer nog jobba över varje dag =(, Tråkigt men han måste ju...
Hoppas det blir en liten fika me honom sen i alla fall.

  bakar bakar       mjölar mjölar     


 vish in i ugnen =)   nöjd

elin gjort fin va?  lägger på russin

Susse bakar   Tias bakar         mys hos mormor

armband elin gjort hos mormor till mig, dockan å sig själv. fina va? Ingen till pappa stackan =p

Kommentarer
Postat av: sara

Otroligt söt hon är, ser lika busig ut som sin mamma gjorde eller kanske gör :)



2008-12-09 @ 15:23:46
URL: http://sarainthecity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0