fikat me Vickie

I tisdags eftermidda va det bak här igen då. Blev den berömda Lailas Rocky road, såååå god. Och cola som blev sten hård så Jonas fick ta me den till jobbet =p.
Jag kan ju rekomendera att göra rocky road, den är sååå lätt å göra å så god.

HÄr är receptet

600 g mörk choklad 70 %
2 nävar mini marshmallows
2 påsar dumlekola
3 dl salta jordnötter
1 dl  skalade pistagenötter

Gör så här:

Smält cholkaden på svag väme i ett vattenbad
Dela dumelkolan 1 gång. Blada i hop ingridienserna(stava?)
Fyll smelten i ca 3 cm tjock plåt. Låt svala i kylskåpet. Sen skär dem i bitar.
Lätt som en plätt =)

Mattias å Susse va självklart med =).

I går kom Vickie hit runt 12 tiden. Satt å tjatade å fikade i nästan 4 timmar. Mysigt. Hade inte träffat henne på jättlänge.
Så man hade ju lite att prata om =). Elin kanske inte tyckte det va jätte kul när vi bara satt i köket å pratade å hon kollade på film. Hon ville ju att vi skulle leka me henne. Men det gick bra.
Åkte ner till Mattias å Madde en sväng sen. De hade fått ett paket som va mitt. Kollade lite hur det gick me renoveringen. Det går framåt =). Madde hade bakat kakaor så Elin smällde väl i sig 3 st tror jag. kakamonstret där.
David kom in en sväng me å tjatade lite när jag lagade mat. Han är rolig han =) Alltid nått nytt har han å komma me =)

I dag kommer nog svärmor och svärfar hit en sväng. De ska kolla på de nya badrummen. Har inte sett dem än. Sen i eftermidda ska de ha Elin sen stund för jag och Jonas ska gå lite på stan å köpa julklappar.
Skulle egetligen gått me Tessan och Angelica i dag men hanna va sjuk =(. Så antagligen blir det på måndag i stället för vi vill ju träffas lite innan jul. Äta på Zoya kanske me =p. Det är ju Angelicas å min favorit, vet inte om Tessan tycker det är lika gott som vi =). Men annars så får vi väl ta nått annat ställe.
I morgon ska jag jobba. Det känns som det va hur länge som helst sen jag gjorde det. Men det va 2 v sen. Men det blir 12-6. Mina sista timmar detta året =). Sååå skönt så.... Blir nog lite julfika och paket kan jag tänka mig. Lite mysigt att träffa alla nu innan alla är lång lediga nu över jul. Jag har ju varit hemma mycke me nu så jag tycker det ska blir lite kul att träffa alla igen.

Ne nu ska jag duscha å frächa lite mig lite innan den här dagen tar fart.....

Ha en mysig torsdag..........

kramis

elin öppnar dumle  posar lite me   smälter choklad

  kokar kola  mys me Tias å Susse i soffan ny duschad

Min goda favorit wook som Elin o Jonas älskar

Här är Vickie (förlåt Vickie jag vet att du hatar å vara me på bild) Elin målat sig i ansiktet

Elin å Madde (förlåt Madde vet oxå att du hatar att vara me på bild)

Jag å Elin myser i soffan Elin visar hur man ser ut när man är arg =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0