dan före dopparen dagen =)

I lördags så skulle vi ut å hugga julgran. Elin hade pratat om detta i flera dagar att vi skulle göra det. Vi skulle ha massäck med, så vi tog med spritkök å korv med bröd.

Kan ju med påpeka att det inte va något vidare hugga julgrans väder. Det regnade typ hela tiden, men vi hade klätt oss för vädret så vi frös ju inte.

Ner till morfar å lånar traktorn och kärra. Elin tycker det är jätte kul. Väl framme när vi ska gå och kolla ut julgran så kan hon inte gå säger hon. Så man får bära omkring på henne i skogen me alla dessa kläder både hon och jag har på oss. Blir klumpigt å varmt. Efter ca 5 min säger Elin ska vi åka  hem nu ? Det är bättre att kolla på Nalle Phu.

Man gör ju detta för hennes skull så vi fortsätter å letar å hittar de granar vi ska ha.

Sen ska vi koka korv. Gråt gråt från Elin (kan ju säga att dettta är en repris från förra året fast då var det mycke värre för då va hon mindre). Sätter oss å börjar koka kroven. Så fort vi öppnar korvpaketet säger hon hela tiden ska vi inte åka hem nu det är bättre hemma gråter hon. Så det blev inte så mysigt som vi tänkt oss. Fick koka korven knappt varm äta fort som bara den å packa i hop.......Det va vår lilla mysiga huggagran dag.......Hoppas hon kommer minnas den =)


Gick in till Mattias en säng me. Han , Victor och Tobbe höll på att måla. Fint fint. Klar me målningen nu tror jag.


Söndagen va städdag och klädde granen. Mamma och Olof va här och hämtade sin gran me så det blev lite fika me dom me.


I går va jag på stan me Angelica hela dagen. Men va folk det va, så jobbigt. Fick stå i kö i ca 20-25 min i  varje affär. Jobbigt. Så det blev inte mycke handlat för min del. Angelica har ju  3 barn att köpa till så hon va inne i massa affärer som jag inte handlar nått i så det blev inte mycke tyvärr för min del.

Får åka en liten snabbis i dag. Susse skulle ta Elin stund. är livrädd att tappa bort henne nu när det är såååå mycke folk. Kanske aldrig mer får tillbaka henne då. Har redan varit me om det å det var det hemskaste jag varit me om nästan. Va på a6 skulle bara in på H&M och köpa en present. Stod där på barnavdelningen å helt plötsligt va hon borta. Det gick så fort. Jag fick panik. Tårarna bara rinner ner på kinderna. Springer runt å ropar å letar. Flera av personalen på H&M hjälper till (´Min barndoms vän saras lilla syster Elin jobbar på H&M å hon hjälpte till mest och lugnade mig, skönt att man känner någon i det läget). Efter ett tag kommer en dam fram och frågar i fall jag är Elins mamma. Ja det är jag. Hon är på Åhlens. Den lilla skrutten hade sprungit ur affären å gått in i butiken brevid. Att hon vågar.
När jag kommer in där så står hon och pratar me någon i personalen. De skulle precis ropa upp mig i högtalarna. För hon hade varit så duktig å sagt att mamma heter Cicci och jag heter Elin å är 2,5 år å bor i........
Urch va hemst det va. Det mest jag va rädd för att nån hade tagit henne el att hon sprungit ut ur a6.
Sen när jag kom så sa hon bara hej mamma sen tjatade hon vidare me henne som pratat me henne. Den känslan va som hemsk. Jag bara grät, kände mig som en värdelös mamma. Hon pratar forfarande om när hon försvann på a6 å att hon ropat mamma mamma. Det hade itne jag hört minsann (hittar på kanske).
Därför är jag jätte rädd att ta me henne nu i julruchen.

Blir lite mys kväll i kväll med lite julmat. Vi får se i fall jag å Elin hinner baka lite pepparkakor me. Ska ju städa av lite me å slå in de paket man har kvar, grilljera (stava?) skinkan, fixa maten mm mm, men det blir säkert bra.

Nu ska vi göra oss i ording å handla det sista nu.

Vill önska er alla en JÄTTE GOD JUL.

Ha en mysig dan före doppare dagen.

kramis


mys me farmor

hugga gran    visst ser hon lycklig ut =p
värmer händerna, för det är ju dumt att ha vantar på sig

Tobbe målar victor målar Tias

elin klär granen I dag blev det tomtegröt till frukost


Kommentarer
Postat av: lotta

ååååh så söt hon är lilla Elin :-) lik mamma!

Fy vad hemskt att hon gick iväg sådär, usch jag skulle ju dött, hade med börjat gråta, vilken lättnad o hitta henne sen, usche!

2008-12-26 @ 00:21:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0