bara tagit det lugnt

Denna helgen blev bara att vara hemma. Har ju haft bihålsinflammation, men nu är jag ätligen bättre efter 2 v sjukdom. Så skönt att känna sig pigg igen, kändes nästan som man aldrig skulle känna mig bra igen, å hur mycke snor kan man producera undrar jag. Hm har snytit mig typ en gång i kvarten i 2 veckors tid (inte på natten då men blev även några gånger då me) å haft näsan full. Konstigt det där, va kommer allt i från liksom. Nu behöver jag inte snyta mig mer än 1 gång i timmen å det är ju skönt.  Jaja inte så intresant kanske =p.

Men på söndagen va vi faktist borta på julfirande här där vi bor. Det roliga är att jag växte upp här oxå å lokalen ser precis lika dant ut som för 20 år sen, till och med granen stod på samma ställe. Luktade precis som förr, kaffe, glögg, peppakaka och bulle. Precis samma människor bara att de är äldre utan barn, nu va det deras barn som hade med sig sina barn i stället. Föräldrarna satt å pratade å barnen sprang om kring å lekte, precis som när jag va liten =). Mysigt.
Sen kom tomten, Elin va inte nått rädd. Hon gick fram där me gott självförtroende å fick en påse godis och tog i hand och sa tack. Duktigt. Alla kom fram och sa till mig att Elin ser precis ut som sin mamma när hon va liten. Hihi Jonas va inte så nöjd me det =p. Han vill ju att hon ska vara lik honom me. Det va till en tjej som sa att hon hade sett Elin i en lekplats med sin farmor och farfar och sett att det va min lilla Elin. Stackas Elin som är så lik sin mamma =p

I går va jag på a6 me min lillebror Victor. Vi skulle köpa julkalppar. Jag skulle köpta till honom så han fick välja ut själv va han ville ha. Blev ett par jätte snygga jeans på Jack and Jones. Skönt att ha det gjort. Mysigt att träffa Victor me det är inte så jätte ofta vi träffas ändå bor vi inte långt i från varandra. Men nu i jul så träffas vi i flera dagar =). Det är så skönt me jul när man träffar alla sina nära å kära å bara ta det lugnt (för jag behöver ju inte fixa nån mat) och prata om allt möjligt som händer å sker i våra liv. Svallara om kompisar som gift sig, fått barn, köpt hus, gjort slut osv. Måste hålla varandra uppdaterade om sånt =D haha.
Hm Victor hade nått mystiskt sugmärke på halsen, hm undra vem som gjort det????? Det ska vi allt ta reda på =D.

I dag blir det bakning här. Susse å kanske Mattias kommer hit. Det blir peppakakor å lite julgodis bakning.

I morgon kommer Vickie hit å fikar, va jätte längesen vi sågs nu.

Ne nu ska jag ta hand om min lilla diskerska i köket, hon bara älskar å diska. Så fort jag har något i diskhon så står hon där o blaskar. Fattar inte att det kan vara så kul me vatten.
 
Ha en mysig tisdag

kramis

tärna i snön    lördags mys i soffan

snögubben vi gjorde tomten kommer  elin går fram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0